
Regulamin sprzedaży w sklepie internetowym Allplay
(dalej „Regulamin”)
§1 Informacje ogólne
-
Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym Allplay prowadzonym pod adresem www.allplay.com.pl (zwanym dalej „Sklepem”).
-
Sklep prowadzony jest przez Łukasza Trojana prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Allplay Łukasz Trojan z siedzibą w Kielcach przy ul. Staffa 3/36, kod pocztowy 25-410, NIP 6572614574, Regon 260277591.
§2 Definicje
-
Regulamin – niniejszy regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
-
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie;
-
Konsument – Klient będący osobą fizyczną, korzystającą ze Sklepu w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
-
Towar – towary sprzedawane w Sklepie, w szczególności konsole do gier oraz oprogramowanie - gry w wersji fizycznej na płycie CD lub gry w wersji cyfrowej;
-
Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem www.allplay.com.pl, w którym Klient może złożyć Zamówienie w zakresie prezentowanych w Sklepie Towarów;
-
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i liczbę Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży ze Sklepem.
- Konto - utworzone w drodze Rejestracji indywidualne konto Użytkownika, za pomocą którego dokonuje on Zamówień lub korzysta z innych usług Sklepu;
§3 Zasady składania Zamówień
-
Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie realizacji Zamówienia.
-
Sklep prowadzi sprzedaż za pośrednictwem sieci Internet.
-
Wszystkie Towary sprzedawane w Sklepie są zarówno nowe jak i używane (jest to wyraźnie oznaczone przy każdym produkcie), pozbawione wad prawnych i fizycznych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
-
Ekspozycja Towarów w Sklepie nie stanowi oferty w myśl art. 66 par 1 Ustawy z dnia z dnia 23 kwietnia 1964 r - Kodeks Cywilny, a jedynie zaproszenie do prowadzenia negocjacji. Stan związania ofertą następuje w momencie potwierdzenia Zamówienia przez Sklep.
-
Do składania Zamówień w Sklepie niezbędne jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (e-mail).
-
Sklep zastrzega, że Towary wydane w postaci fizycznej jak i w wersji cyfrowej (w postaci kluczy Steam, Origin, Uplay i inne) mogą zawierać blokady regionalne na aktywację bądź użytkowanie poza terytorium Polski. Nie wynika to z polityki Sklepu lecz regulacji, w tym warunków licencji producentów gier.
-
Klient jest uprawniony i zobowiązany do korzystania ze Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem.
-
Klient zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu lub jego elementy techniczne oraz od dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Zabronione jest wykorzystywanie Sklepu do celów innych niż jego przeznaczenie, w tym w szczególności do rozsyłania spamu, prowadzenia na stronach internetowych Sklepu jakiejkolwiek działalności komercyjnej, reklamowej, promocyjnej lub podobnej.
-
Wszystkie eksponowane w Sklepie nazwy Towarów są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi ich właścicieli. Klient przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że wymienione w Sklepie nazwy produktów i firm mogą być znakami towarowymi lub nazwami handlowymi odpowiednich właścicieli. Dostęp do witryny Sklepu nie powinien być interpretowany jako dorozumiane przyznanie, udzielenie lub przekazanie w inny sposób jakiejkolwiek licencji na używanie jakichkolwiek znaków umieszczonych w tej witrynie bez uprzedniej pisemnej zgody Sklepu lub osób trzecich, do których one należą.
-
Wszystkie ceny podane w Sklepie są cenami brutto podanymi w złotych polskich. Podane ceny nie obejmują kosztów wysyłki Towaru na adres wskazany przez Klienta w Zamówieniu.
-
Zamówienia są przyjmowane przez stronę internetową Sklepu przez siedem dni w tygodniu, całodobowo.
-
Zamówienie jest skutecznie złożone, jeśli Klient prawidłowo wypełni formularz Zamówienia, w tym prawidłowo poda dane kontaktowe: dokładny adres, na który Towar ma być wysłany oraz numer telefonu i adres e-mail.
-
W wypadku, gdy podane dane nie są kompletne, Sklep skontaktuje się z Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sklep ma prawo do anulowania Zamówienia za zwrotem wpłaconej ceny Towaru.
-
Klient w procesie składania Zamówienia może wyrazić wolę otrzymania faktury VAT, która może zostać załączona do wysyłanej przesyłki lub przesłana drogą elektroniczną, na wskazany adres e-mail.
-
Klient może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych osobowych przez system informatyczny Sklepu w celu ułatwienia procesu składania kolejnego Zamówienia. W tym celu Klient powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login Klienta to podany przez niego adres e-mail. Hasło jest ciągiem znaków ustalanych przez Klienta. Klient ma obowiązek zachowania hasła w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich.
-
Po złożeniu przez Klienta skutecznego Zamówienia, otrzyma on automatyczną odpowiedź ze Sklepu potwierdzającą otrzymanie Zamówienia.
-
Realizacja Zamówienia zaczyna się z momentem wpływu wpłaty na rachunek bankowy Sklepu i wynosi 1 dzień roboczy, chyba że Sklep poda inny termin realizacji zamówienia.
§4 Płatności, dostawa i czas realizacji
-
Sklep umożliwia następujące sposoby płatności:
a) płatność przelewem,
b) płatność za pobraniem,
c) płatność przy odbiorze,
d) płatność kartą płatniczą lub kredytową,
e) płatność natychmiastowa przelewem - podmiotem świadczącym obsługę płatności online drogą elektroniczną jest Blue Media S.A..
-
W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
-
Towary w wersji fizycznej wysyłane są za pośrednictwem Poczty Polskiej, Inpost Paczkomaty lub kurierem DPD na adres wskazany w Zamówieniu.
-
W przypadku uszkodzeń paczki zalecane jest spisanie protokołu szkodowego, który ułatwi dochodzenie ewentualnych roszczeń.
-
Przesyłki są wysyłane i dostarczane w dni robocze.
-
Do kosztów zakupionych Towarów Sklep dolicza koszt przesyłki. Koszt ten zależy od wybranej formy wysyłki. Koszty przesyłki dostępne są w zakładce „Wysyłka i zwroty” i są cenami brutto wyrażonymi w polskich złotych.
- W przypadku wyboru przez klienta sposobu płatności przelewem lub kartą płatniczą, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
§5 Ceny Towarów
-
Wszystkie ceny wskazane w Sklepie są cenami brutto, wyrażone są w polskich złotych i zawierają podatek VAT w obowiązującej stawce.
-
Ceny Towarów nie zawierają kosztów przesyłki.
-
Aktualne ceny Towarów są zamieszczone w Sklepie przy opisie Towaru. Zakup Towaru dokonywany jest po cenie aktualnej na dzień złożenia Zamówienia.
§6 Reklamacje
-
W celu złożenia reklamacji należy przesłać oświadcznie wraz z danymi kontaktowymi na adres e-mail: allplay@allplay.com.pl lub za pomocą przesyłki pocztowej niepobraniowej na adres: Allplay, ul. Świętokrzyska 20, 25-406 Kielce
-
Do zgłoszenia reklamacyjnego należy dołączyć kopię dowodu zakupu oraz, jeśli dotyczy Towaru w formie fizycznej, ten Towar w oryginalnym opakowaniu lub innym zapewniającym bezpieczny transport. Za uszkodzenia powstałe w czasie transportu spowodowane niewłaściwym opakowaniem odpowiada osoba składająca reklamację.
-
Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sklep zwróci się do osoby składającej reklamację z prośbą o ich uzupełnienie w określonym zakresie.
-
Sklep rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji zawierającej wszelkie niezbędne do jej rozpatrzenia dane. Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana na adres e-mail wskazany przez osobę składającą reklamację w formularzu reklamacyjnym.
-
Złożenie reklamacji zostaje potwierdzone przez Sklep poprzez wysłanie na adres email Klienta informacji o przyjęciu reklamacji.
-
Gdy realizacja żądań Klienta wiąże się z dostawą nowego lub naprawionego Towaru koszty dostawy ponosi Sklep.
§7 Ochrona danych osobowych
Zasady przetwarzania danych osobowych przez Sklep są określone w dokumencie „Polityka Prywatności”.
§8 Szczególne zasady zamawiania Towarów w wersji cyfrowej
-
Zakupu Towaru w formie cyfrowej można dokonać tylko z urządzenia podłączonego do sieci Internet na terytorium Polski.
-
Zamówienia składane na Towary w wersji cyfrowej wymagają opłaty z góry, przelewem lub kartą kredytową.
-
Towary w wersji cyfrowej mogą zawierać dodatkowe zabezpieczenie w postaci klucza zabezpieczającego. Wszystkie wymagane klucze zostaną wysłane do Klienta drogą mailową.
-
W zakładce „Moje Konto” istnieje możliwość sprawdzenia listy zakupionych Towarów, jak również wymaganych kluczy do Towarów w formie cyfrowej. Klient ma także możliwość wielokrotnego pobrania zakupionego wcześniej Towaru w wersji cyfrowej.
-
Klient przed Zamówieniem Towaru w postaci gry zobowiązany jest zweryfikować, czy sprzęt na którym planuje zainstalować taką grę spełnia wymagania sprzętowe określone na karcie Towaru.
-
W wypadku, gdy do zainstalowania Towaru w postaci gry niezbędne jest skorzystanie z innego serwisu np. serwisu Steam, Klient może być zobowiązany do zaakceptowania i związania się postanowieniami regulaminu takiego innego serwisu.
-
Klientowi, który pobrał Towar w postaci gry w wersji cyfrowej przysługuje licencja na korzystanie z zakupionego egzemplarza gry, której zakres został wskazany w treści umowy licencyjnej udostępnionej wraz z pobieraną grą. Licencja taka obejmuje wyłącznie korzystanie z zakupionego oprogramowania zgodnie z jego przeznaczeniem, na jednej stacji roboczej (komputerze) chyba, że wydawca gry przewiduje możliwość dodatkowych instalacji. Klientowi nie przysługują żadne inne specjalne prawa, w szczególności prawo do nieautoryzowanego powielania oprogramowania i materiałów dołączonych, wprowadzania tzn. instalowania i kopiowania całości lub części oprogramowania ani żadnej jego części lub dokumentacji w sieci Internet.
§9 Zwroty
-
Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 z późn. zm.) Konsument dokonując zakupu za pośrednictwem sklepu internetowego ma prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od otrzymania przesyłki bez podania przyczyny. Wystarczy wysłanie w tym terminie oświadczenia pocztą na adres Sklepu wskazany w §1 lub mailem na adres allplay@allplay.com.pl. Formularz odstąpienia podany jest pod adresem https://allplay.com.pl/pl/i/Zwroty-i-reklamacje/7 oraz stanowi załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta, o której mowa powyżej. Prawa i obowiązki stron związane z realizacją ww. uprawnienia uregulowane są w przepisach powołanej wyżej ustawy.
-
Termin czternastodniowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, rozumianego jako objęcie rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez Konsumenta osobę trzecią.
-
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi, który wyraził zgodę na rozpoczęcie świadczenia usług przed upływem 14 dni od zawarcia umowy, tzn. w tym czasie pobrał klucz lub zainstalował grę. Produkty zabezpieczone fabrycznie przed otwarciem nie mogą być zwrócone po usunięciu oryginalnego opakowania lub ewentualnych zabezpieczeń (nagrania audio, programy komputerowe).
-
Towar należy odesłać niezwłocznie po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, nie później niż w terminie 14 dni w stanie niezmienionym.
-
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
-
Podstawą dokonania przez Konsumenta zwrotu Towaru jest dowolny dokument potwierdzający fakt zawarcia umowy, np. oryginał paragonu kasowego lub faktura VAT.
-
Aby dokonać zwrotu, oprócz wypełnienia formularza zwrotu, nieużywany Towar w oryginalnym, kompletnym opakowaniu należy dostarczyć na adres Sklepu: Allplay, ul. Świętokrzyska 20, 25-406 Kielce
-
Pieniądze w wysokości wartości Zamówienia, co do którego odstąpiono od umowy, będą zwrócone przelewem na rachunek bankowy Klienta. Koszty bezpośredniego odesłania (zwrotu) Towaru do Sklepu w związku z dokonanym odstąpieniem od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia wydania rzeczy ponosi Klient.
-
Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
-
których przedmiotem są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
-
których przedmiotem jest dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sklep o utracie prawa odstąpienia od umowy.
§10 Program lojalnościowy "Allplay & You"
-
Zawierając umowę za pośrednictwem Sklepu Internetowego, Klient może zadecydować o przystąpieniu do programu lojalnościowego „Allplay & You”. Przystąpienie do programu wymaga akceptacji postanowień niniejszego załącznika do Regulaminu.
-
Warunkiem przystąpienia do programu „Allplay & You” jest posiadanie Konta.
-
Decyzja o skorzystaniu z programu jest wymagana odnośnie każdego kolejnego zakupu.
-
Po dokonaniu płatności za pierwszy zakupu co do którego dany Kupujący wyraził chęć udziału w programie „Allplay & You”, Sklep rozpocznie naliczanie w ramach danego konta punktów programu. Ilość punktów za zawarcie danej umowy zależy od zbiorczej wartości zamówienia. Klient otrzymuje stały rabat zależny od wartości złożonych zamówień
-
Punkty przeliczane są według następujących wzorów i zasad:
a. Przy naliczaniu punktów na Konto: 1 wydana złotówka powoduje naliczenie 1 punktu programu „Allplay & You”, przy czym:
- do przeliczenia uwzględniana jest wyłącznie należność za Towar, bez kosztów wysyłki.
- w przypadku transakcji w których należność za Towar nie jest wyrażona w pełnych złotych, system zaokrągla otrzymane kwoty w dół – do pełnych złotych.b. Stały rabat procentowy naliczany jest według tabeli:
Łączna ilość zdobytych punktów
Przyznany rabat procentowy
Powyżej 1000pkt do 1999pkt
1,00%
Powyżej 2000pkt do 2999pkt
2,00%
Powyżej 3000pkt
3,00%
Przykład: Klient kupując towar za 99 zł otrzyma 99 punktów na swoje konto. Za zdobyte punkty po przekroczeniu danego progu Klient otrzymuje stały rabat procentowy na kolejne zamówienia.
-
Punkty programu „Allplay & You” zdobyte z kolejnych zamówień sumują się i nie mają terminu ważności.
-
Program „Allplay & You” przeznaczony jest dla Klientów indywidualnych. Punkty nie zostaną przyznane dla zamówień na Fakturę VAT.
-
Sklep nie umożliwia wypłaty Punktów zgromadzonych w ramach programu „Allplay & You”, ani ich przenoszenia pomiędzy Kontami.
-
Jeśli Klient dokona zwrotu Towaru to punkty przyznane w transakcji za ten Towar zostaną odjęte od salda punktów Klienta
§11 Postanowienia końcowe
-
Regulamin oraz oświadczenie o odstąpieniu od umowy są również dostępne na stronie Sklepu w formacie umożliwiającym pobranie ich przez Klienta.
-
Nie stanowią zmiany warunków umowy i nie wymagają doręczenia Klientowi zmiany Regulaminu związane z:
-
rozszerzeniem funkcjonalności kanałów dostępu w Sklepie,
-
wprowadzeniem nowych kanałów sprzedaży.
-
Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie z 14-dniowym wyprzedzeniem. W przypadku zmiany Regulaminu, jego doręczenie odbywać się będzie poprzez umieszczenie treści zmienionego Regulaminu w Sklepie pod adresem allplay.com.pl. Klient, który nie zgadza się na zmiany Regulaminu uprawniony jest do zażądania od Sklepu usunięcia jego konta w Sklepie. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian Regulaminu realizowane są na dotychczasowych zasadach.
-
Prawem właściwym usług świadczonych drogą elektroniczną jest prawo Rzeczypospolitej Polskiej. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisów o ochronie danych osobowych oraz ustawy o prawach konsumenta.
-
Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sklepem a Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania Konsumenta.
-
Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności może zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie do sądu polubownego. W tym celu należy dostarczyć do instytucji, przed którą będzie toczyło się postępowanie, odpowiedni formularz –wniosek o mediację lub wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista i adresy podmiotów prowadzących takie postępowania są dostępne m.in. na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Konsument może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej do rozstrzygania sporów online (ODR), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Jeżeli Konsument nie chce skorzystać z alternatywnego rozwiązania sporu lub rozwiązania sporu on-line (ADR lub ODR), wszelkie spory powstałe na gruncie Regulaminu lub umów sprzedaży będą rozstrzygane przez sąd powszechny według właściwości ogólnej. Spory powstałe pomiędzy Sklepem a Klientem, który nie jest jednocześnie Konsumentem, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sklepu.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 11 marca 2020 roku.